banner30

banner62

04.03.2021, 19:07 126

Yaza formda girmeye hazır mısınız?

Mart ayı geldi, güneş güzel yüzünü göstermeye, doğa canlanmaya ve renklenmeye başladı. 

Koronavirüs salgını nedeniyle son aylarda evde çok daha fazla vakit geçirmeye bağlı olarak, fiziksel aktivite seviyelerinin düşmesine ve stres, can sıkıntısı, besinlerin ulaşılabilirliğinin daha fazla olması gibi çeşitli nedenlere bağlı olarak birçok kişide enerji alımında artışa neden oldu. Bunun sonucu da vücut ağırlığı ve yağ oranlarında artış ile karşımıza çıktı.  

Kontrollü sosyal hayata döndüğümüz ve yaz aylarının enerjisini hissettiğimiz bu günlerde evde alınan kiloların endişeleri de ortaya çıkmaya başladı. Fakat endişelerinizi bir kenara bırakın çünkü aşağıdaki ipuçlarına dikkat ederek yaza formda girebilirsiniz. 

İŞTE SİZLERE ETKİLİ 8 İPUCU..

Kalıcı kilo kaybı için size özel hazırlanmış beslenme programı uygulayın: Herkesin beslenmesi parmak izi gibi kişiye özeldir. Dolaysıyla uygulayacağınız program, sizin sağlık durumunuza, yaşınıza, cinsiyetinize, fiziksel aktivite seviyenize, yaşam tarzınıza vb faktörlere bağlı olarak bir beslenme uzmanı/diyetisyen tarafından size özel hazırlanmalıdır. Kalıcı kilo kaybını da ancak size özel hazırlanmış programlarla başarmak mümkündür. 

  • Zayıflama haplarından uzak durun: Zaman zaman haberlerde zayıflama ilacı kullanan kişilerle ilgili kötü haberler duyuyoruz. Bunun nedeni zayıflama ilaçlarının metabolizma hızını arttırarak tüketilen besinlerin hızlı bir şekilde vücuttan emilmeden atılmalarını sağlamaktır. Zayıflama haplarına yönelmek yerine porsiyon kontrolünüze dikkat ederek sağlıklı beslenmeyi yaşam tarzı haline getirmek daha etkili çözüm olacaktır. 

  • Su içmek için susamayı beklemeyin: Susama hissi vücuttaki suyun %1’i kaybolduğunda ortaya çıkar. Susamayı hissettiğinizde zaten çoktan su kaybınız gerçekleşmiş demektir. Dolayısıyla susamayı beklemeden gün içinde düzenli olarak su tüketmek vücudunuzun sıvı dengesini korumanızı ve metabolizmanızın etkili bir şekilde çalışmasını sağlayacaktır. 2-3 saate bir 1 bardak su içmeyi kendinize hedef olarak koyabilirsiniz. Veya sade suyu içemeyenlerdenseniz içine çubuk tarçın, taze nane yaprakları, meyve veya sebze dilimleri ekleyerek suyunuzu lezzetlendirerek tüketebilirsiniz. 

  • D vitamini ve demir seviyelerinizi kontrol ettirin: Son yıllarda önemi daha da artan bir vitamin olan D vitaminin vücuttaki etkileri saymakla bitmez. Kemik sağlığı, bağışıklık sistemi, kalsiyum emilimi vs üzerinde etkilerinin yanı sıra son yıllarda yapılan araştırmalar D vitaminin kilo kontrolünde de etkili olduğunu gösteriyor. D vitamini gibi önemli olan bir mineral de demirdir. Demir kanda, hücrelere oksijen taşımakla görevli olduğu için ve oksijen de enerji harcamasında etkili olduğundan kandaki demir seviyeleriniz büyük önem taşır. Demir eksikliğinde yorgunluk, halsizlik gibi etkiler göründüğü için bu durumlar da sizi hareketsizliğe itebilir ve enerji harcamanızı düşürebilir. 

  • Düzenli egzersizi yaşamınızın bir parçası haline getirin: Yaza formda girmenin en önemli kurallarından biri de egzersiz düzeni oturtmanızdır. Baharın geldiği bu aylarda gün içinde sosyal mesafeyi koruyarak ve kalabalık olmayan açık havada yürüyüşler hem kendinizi daha iyi hissetmenizi sağlayacak hem de forma girmenize yardımcı olacaktır. Ayrıca ev içinde de basit egzersizler ile de kan dolaşımınızı hızlandırarak yağ yakımını sağlayabilirsiniz. Evde pilates veya yürüyüşler veya su şişelerini ağırlık olarak kullanarak gayet güzel ve keyifli egzersiz yapabilirsiniz. 

  • Etiket okuma alışkanlığı kazanın: Toplumda etiket okumadan anlaşılan sıklıkla ürünün tavsiye edilen veya son tüketim tarihleridir. Oysa ki bir ürünün etiketi, o ürün hakkında bize birçok bilgi sunar.  Ürünün içeriği, besin öğesi bilgileri (enerji, protein, karbonhidrat, yağ, şeker, doymuş yağ, sodyum, vitamin ve diğer mineraller vb) porsiyon bilgileri, porsiyon ölçüsü gibi bilgiler o besini ne kadar tüketebileceğiniz ve zayıflama programında nasıl dahil edebileceğiniz konusunda size yardımcı olur. 

  • Porsiyon kontrolü sağlayın: Sağlıklı beslenme = yeterli ve dengeli beslenmedir. Bu noktada beslenmenin “yeterli” kısmından kastedilen ne fazla ne de az tüketmektir. İhtiyacımız doğrultusunda besin tüketimi sağlığın korunmasında büyük önem taşır. Besin öğesi ihtiyacımızın ne olduğunu bilerek besin gruplarından porsiyonları da öğrenerek dengeli bir şekilde beslenmek sağlığımızın korunmasını sağlayacaktır. 

  • En az 6 saat uyuyun: Az uyuyan veya gece boyunca bölünmüş uyuyan kişilerin gün içinde iştah kontrollerinin daha zor olduğu ve daha fazla kalori alma eğiliminde olduğunu biliyor musunuz? Günde 6-8 saat uyku hem bağışıklık hücrelerinin aktif çalışmasında hem de insülin vb iştaha etki eden hormonlar üzerinde etkilidir. Mümkünse gece 23.00 ve sabah 6.00 saatleri arasında uykuda olun. 

Yorumlar (0)
açık
banner29