“İzmir’e ikinci çevre yolu yapılmalı”

İzmir İstanbul Otoyolu’nun tamamlanmasının ardından, şehir içindeki trafik yükünün azaltılması için İzmirli sivil toplum kuruluşu başkanlarından ikinci çevre yolu çağrısı geldi.

İZMİR 12.08.2019, 17:29 13.08.2019, 12:11
81
“İzmir’e ikinci çevre yolu yapılmalı”

İzmir İstanbul Otoyolu’nun tamamlanmasının ardından, şehir içindeki trafik yükünün azaltılması için İzmirli sivil toplum kuruluşu başkanlarından ikinci çevre yolu çağrısı geldi. Başkanlar, hızla büyüyen ve büyük inşaat firmalarının konut ve iş merkezi projelerini hayata geçirdiği İzmir ciddi bir trafik sorunu ile boğuşmaya başlarken, mevcut çevre yolunun artık kent içinde kalması ve işlevini yitirmesi nedeniyle ikinci çevre yolunun bir an önce gündeme alınması gerektiğini ifade ettiler

Şehrin içinde kalıyor

MÜSİAD İzmir Başkanı Bilal Saygılı: 

“İzmir’in en önemli sorunu trafik ve şu anki çevre yolunun şehrin içinde kalması. Kente ikinci çevre yolunun yapılacağını, projelerinin hazırlandığını geçen yıl AK Parti Genel Başkan Yardımcısı ve İzmir Milletvekilimiz Hamza Dağ açıklamıştı. İzmir-İstanbul Otoyolu’nun ardından, İnciraltı-Çiğli arasına yapılacak Körfez Geçiş Projesi ile ikinci çevre yolunun hayata geçirileceğini ümit ediyorum.”

Kaçınılmaz Bir ihtiyaç

EBSO Başkanı Ender Yorgancılar:

“İzmir’e ikinci bir çevreyolu olmazsa olmaz diyebilirim. İkinci bir çevreyolu mutlaka yapılmalı. İzmir-İstanbul Otoyolu açıldı, oradan da gelen bir yoğunluk var ancak İzmir’in son yıllarda aldığı göçle büyüdüğünü göz önünde bulundurursak, İzmir’de ikinci bir çevreyolu büyük gereklilik haline geldi.”

İzmir, ilgi görüyor

İZSİAD Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Küçükkurt:

İzmir, özellikle son yıllarda aldığı göçlerle hızla büyüyen bir kent. Özellikle İzmir’imizin görece daha özgür, daha batıya yakın yaşam tarzı nedeniyle özellikle beyaz yaka dediğimiz eğitimli, meslek sahibi çalışan kesimden büyük bir ilgi görüyor. İstanbul’un başta trafiği ve zorlu yaşam koşulları, insanları İzmir’e yönlendirirken, bu dalgayı gören başta büyük inşaat firmaları da toplu konutlar, siteler i çin son yıllarda İzmir’i tercih ediyor. Özellikle Bayraklı sahilindeki yüksek yapı yoğunluğu, öğle vakitlerinde bile Ankara Caddesi’nde trafik olma durumunu normalleştirdi. Bu sebeple var olan çevre yolu da kent içi ulaşımın bir enstrümanı konumuna düştü. Bu sebeple daha sonra daha yoğun bir trafik problemi ile boğuşmamak adına ikinci bir çevre yolunun hızla İzmir’e kazandırılması gerekiyor. Bununla beraber yeni konutlar, yeni yaşam alanları inşa edilirken, özellikle imar planlamalarında yeni yollar açılması, mevcut yolların genişletilmesi de özellikle önemli. Eğer trafik kabusu anlamında küçük İstanbul olmak istemiyorsak, hem merkezi hükümetin, hem de yerel yönetimin trafik konusunda son derece ciddi olarak eğilmesi de şart.

İzmir’in öncelikli ihtiyacı

KESİAD Yönetim Kurulu Başkanı Haluk Meriç:

İzmir’in en büyük ihtiyacı konusunda bir fikir beyan etmek gerekirse, açık ara ikinci çevre yolu ihtiyacını bir numaraya yazabiliriz. Özellikle Bayraklı yeni kent merkezi bölgesinde yüksek yapı yoğunluğunun yanında kentin hızla, özellikle büyük projelerle genişlemesi, ikinci çevre yolunu elzem haline getirdi diyebiliriz. Kent büyürken, her gün trafiğe araç çıkarken, yollarımızın, caddelerimizin aynı kalmasının yanında mevcut Çevre Yolu’nun artık neredeyse kentin içinde kalması, ciddi bir trafik sorunumuz olduğu gerçeğini ortaya koyuyor. Kent büyürken, kent içi ulaşım ve alt yapısının da planlanması büyük önem arz ediyor. Bu konuda merkezi hükümetin planlaması olduğunu biliyoruz, İzmir İstanbul Otoyolu’nun açıldığı bir dönemde, sıranın bu ikinci çevre yoluna geldiğini düşünüyor ve bekliyoruz. Öte yandan bu vesile ile eklemek isterim, kent içi trafiğinin azaltılması yönünde büyük bir etkisi olan metro ve raylı sistemin 13 km uzatılarak Kemalpaşa’ya ulaştırılması, 25 bin çalışanın her gün sabah ve akşam İzmir’den Kemalpaşa’ya gidip gelmesinin önüne geçerek önemli bir rahatlama da sağlayacaktır. Bu konuda KOSBİ içine metronun ulaştırılmasının da bu proje ile beraber değerlendirilmesi ve hatta öncelikle yapılması büyük önem arz ediyor.

Gündem ikinci çevre yolu olmalı

TÜGİAD Ege Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Can Yavaş:

Trafik konusu İzmir’in sorunları listesinde hızla bir numaraya çıkıyor. Bunun bir çok sebebi var, bunların başında da kentin çeperlerinde hızla büyük konut projelerinin hayata geçirilmesi yatıyor. Bu şehrimizi kuzeyde Çiğli sırtları ve Menemen bölgesine doğru genişletirken, güneyde Narlıdere Urla aksı hızla tabiri caizse şehir merkezine dahil oluyor. Gaziemir tarafı da hızla büyüme gösterirken Buca zaten büyüklüğü ve geçmişten gelen trafik problemi ile zaten bu problemimizin baş aktörlerinden biri. Böylesi bir kent büyüme yapısı içinde tek bir çevre yolunun tüm bu büyüme yükünü sırtlaması zaten düşünülemezdi. Artık özellikle sabah ve akşam iş saatlerinde Bornova Karşıyaka arası kent içi ulaşımın enstrümanı haline gelmiş olan mevcut çevre yolunun isminin hakkını veremediği de bir gerçek. Bu sebeple İzmir’in bu hızlı büyümesini de göz önünde bulundurarak yeni bir çevre yolu yapılması, artık gelecek projesi olarak değil gündemimizin ana konusu olması gerekiyor. Bu konuda merkezi hükümetten adım, yerel yönetimden de bu adımın atılması konusunda çalışma yapmasını bekliyoruz.

İzmir’e İstanbul trafiği yakışmıyor

İZİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Huriye Serter:

İkinci çevre yolu artık bir proje olmanın ötesine geçerek İzmir için hızla yapılması gereken bir ihtiyaç haline gelmiştir. Trafik İzmir için ciddi bir sorun olurken, şuan kullanılan çevre yolu artık kentin ana arterlerinden biri haline dönüştüğünü görüyoruz. Çevre yolu bu anlamda şehrin trafik yükünü alan, kenti transit geçecek ya da kent dışına çıkacak özellikle liman trafiğini de düşünürsek araçların hızla kentin dışına taşınmasının da ana yolunu oluşturuyor. Ancak bugün kullandığımız çevre yolu bu anlamda bu yükü kaldıramaz vaziyette çünkü kentin içinde kalarak kent içi ulaşımın bir yolu haline dönüştü. Bu anlamda git gide kent merkezi, trafik yönünden sıkışırken, artan yapı yoğunluğu da bu durumu tetikliyor. Merkezi rahatlatmak istiyorsak bu kentin ikinci bir çevre yoluna büyük bir ihtiyacı var artık. İzmir İstanbul Otoyolu’nun açıldığı bir dönemde gündemin artık İzmir’in ikinci çevre yolu olması gerektiği de yakıcı bir gerçek olarak ortada duruyor artık. Bu konuda atılması gereken tüm adımların ivedilikle atılması, bu konuda STK olarak üzerimize düşen bir görev varsa bundan kaçmayacağımızı da belirtmek isterim. İzmir’e İstanbul trafiği yakışmıyor, bunun önüne geçmeliyiz.  

Yorumlar (0)
25°
parçalı az bulutlu
Namaz Vakti 07 Temmuz 2020
İmsak 04:00
Güneş 05:48
Öğle 13:21
İkindi 17:15
Akşam 20:45
Yatsı 22:25
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Başakşehir 30 63
2. Trabzonspor 30 61
3. Sivasspor 30 54
4. Galatasaray 30 52
5. Beşiktaş 30 50
6. Fenerbahçe 30 49
7. Alanyaspor 30 48
8. Göztepe 30 38
9. Gaziantep FK 30 38
10. Antalyaspor 30 37
11. Kasımpaşa 30 36
12. Gençlerbirliği 30 32
13. Denizlispor 30 32
14. Kayserispor 30 31
15. Konyaspor 30 30
16. Malatyaspor 30 29
17. Çaykur Rizespor 30 29
18. Ankaragücü 30 25
Takımlar O P
1. Hatayspor 32 60
2. Erzurum BB 32 56
3. Adana Demirspor 32 55
4. Bursaspor 32 55
5. Akhisar Bld.Spor 32 54
6. Fatih Karagümrük 32 53
7. Altay 32 51
8. Ümraniye 32 44
9. Keçiörengücü 32 44
10. Giresunspor 32 44
11. Menemen Belediyespor 32 42
12. İstanbulspor 32 37
13. Balıkesirspor 32 35
14. Altınordu 32 33
15. Boluspor 32 30
16. Osmanlıspor 32 27
17. Adanaspor 32 21
18. Eskişehirspor 32 12
Takımlar O P
1. Liverpool 33 89
2. Man City 33 66
3. Leicester City 33 58
4. Chelsea 33 57
5. M. United 33 55
6. Wolverhampton 33 52
7. Arsenal 33 49
8. Sheffield United 33 48
9. Burnley 33 46
10. Tottenham 32 45
11. Everton 32 44
12. Newcastle 33 43
13. Southampton 33 43
14. Crystal Palace 33 42
15. Brighton 33 36
16. West Ham 33 31
17. Watford 33 28
18. Aston Villa 33 27
19. Bournemouth 33 27
20. Norwich City 33 21
Takımlar O P
1. Real Madrid 34 77
2. Barcelona 34 73
3. Atletico Madrid 34 62
4. Sevilla 33 57
5. Villarreal 34 54
6. Getafe 34 53
7. Real Sociedad 34 51
8. Athletic Bilbao 34 48
9. Valencia 34 47
10. Granada 34 47
11. Osasuna 34 45
12. Levante 34 43
13. Real Valladolid 34 39
14. Real Betis 34 38
15. Deportivo Alaves 34 35
16. Eibar 33 35
17. Celta de Vigo 34 35
18. Mallorca 34 29
19. Leganés 34 28
20. Espanyol 34 24
banner29